söndag 6 januari 2013

STAMP O TRAMP

Julen är borta....packat in alla tomtar o pynglingar. Känns lite tomt o trist :(

Lite sovmorgon i dag. Vi var ju i stan i Parken igår kväll. Va jätte danssugen trots ryggvärk. Gick faktist hyffsat att foxa. Buggade bara litelite för golvet var snorhalt! Härligt att få umgås med dom goa ialla fall :)

Varit o fixat en del i stallet...mockat lite o ströat endel , krattat stallplan, höpåsat. Fixat Boriz knä ( som fotfarande är svullet...Vetto måste nog titta på det igen. Inte halt men det är svullet, nåt var kommer inte ut ialla fall o han är piggelin)

Tampats med Sambas fot, släppte henne i ridhuset en stund o hon verkade inte halt (spiktrampet) då bestämde vi att hon får minsann gå ut i lösdriften igen för som hon brötar ner i boxen o trampar runt är där mer skit än ute...hon grejjar ju så bandage med klibbelindor o silvertejpå ändå åker all världens väg.... tråkiga hästkrake. Jag orkar bara inte tampas med henne med min värk o hon lyckades ju mosa min lilltå o gjorde ett klamp rakt på pärans fot o där stod hon. Hopplöst djur som jag aldrig lär bli klok på eller bli kompis med. Kanske gav hon igen med stamp som tack för spiktramp

I morgon ska jag till sjukgymnasten en liten tur

Ridlektioner senare!!!

Nu soffan en stund, är mätt efter en mkt gott potatisgratäng o kassler o vitlöksbröd ...
Lite kaffe kanske :)

//Bubbel - studsat i hagen

Inga kommentarer: