onsdag 17 april 2013

EN SORGENS KVÄLL PÅ FARMEN

Vid kvällskollen i lösdriften saknade jag lill Råsa...genast började hjärtat banka att nåt hade hänt , dom brukar ju alltid hänga ihop hela ligan. Vi Hittade Råsa längst bort i hagen med blodiga bakben och "saker" hängade ur baken...kastat...men vart. In med lillhästen o gick igenom hela stora hagen samtidigt som vetto tillkallats. Hittade inget föl nån stans....
Väl inne i stallet hade hinnorna som hängde ut "fel" färg...hmmm
Vetto kom och kände på henne o jo fölet var ju kvar....efter en stunds kämpade var den ute - död såklart , hon hade ju 3½ månad kvar....
Liten fuxtjej med stor bred bläs o fyra långa vita strumpor. Drömponnyn när jag var liten...
Lill Råsa är satt på en massa medicin och nu håller jag tummarna att hon ska klara sig utan fång och annat elände.

Många tårar och givetvis anklagar jag mig själv att jag bytte hästar i flocken i söndags o undrar om det spelat in...även om det känts som det varit lugnt i flocken på det stora hela...

För er som undrar så har vi tagit blodprov på Råsa för säkerhets skull ang abortvirus och dyligheter.

Tack Nadde för hjälpen

Ett elände kommer sällan ensamt , vad blir härnäst????

//Bubbel - jätte ledsen

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej alla på Farmen,
nej nått mer elände ska inte komma.. så får du inte tro. Nu hoppas vi bara att drömhästen Råsa mår bra och återhämtar sig. Och att det inte är något abortvirus eller någon annan otäck bacill som spökar.
Varma kramar Michel och Cina