torsdag 18 april 2013

NYA TAG

Idag har det känts lite trögt o avslaget...
Haft med mig Råsa som en hund lös i stallet o på stallplan ...hon var med och mockade, kollade alla krubbor , nosade runt åsså gosade vi massor. Lilla plutthästen :)

Känns tråkigt att det inte blir nåt litet Råsa föl men just nu är jag  ändå lite glad att hon verkar klara sig ialla fall. Tänk att man kan tycka om en liten skruttponny så himla mkt.

Va nån som kläckte ur sig att det var väl tur att det var hon som kastade o inte nån av dom fina...
För mig är Råsa ovärderlig och jag hade verkligen sett fram emot fölningen o jag tycker att hennes dräktighet var lika viktig som dom andras.

Varit i Vetlanda i kvällningen och hämtat lite mer medicin till henne!

Tillbringat tid i ridhuset som vanligt, lite blåst sätter fart på dom flesta ....

Blåser så jag tror huset ska rasa och har tagit in dom flesta hästarna i natt...så dom inte blåser bort :)

Trött och ska försöka sova, var dåligt med den varan i natt!!

I morgon är det full rulle igen...

//Bubbel - skuttat som fasen i blåsten

Inga kommentarer: