söndag 21 juli 2013

HÄNT SEN SIST

Haft onsdagsträning med goa gänget från Växjö - fast denna gången var dom "bara" två...nästa vecka ska dom ha "ridläger" hoppas på fint väder då!!!

 
Vi har varit på Tyrolen och fikat , finåkte dit i onsdags kväll

På fredags träningen var Nian så här turkos....


Råsa har trimmats
Nian har varit "prova på häst" är man snäll så kan man det :) Lycklig tjej!!!!

 Tagit årets första dopp..japp pissetofflorna var på!!!
 
 Amelia är tillbaka igen - skadad...ajajajajaj. Sticksår. Nu pysslar vi extra mkt med henne!
 
Solnedgång på bästa badplatsen vid Örken!!! Dopp i går kväll....



Idag har vi tagit en fridag ( förutom det vanliga vatten rejset till hästarna morgon och kväll) Vi har tillbringat dagen på hemliga badplatsen och jag har badat hela sex gånger. Känns lite allmänt svidit på kroppen nu men dagen har varit suveränt härlig!!!!!
Sämre kan man ha det....



I går dömde jag NF SM LA:4 i Vetlanda . En jätte rolig tävling att döma och det var många fina ponnyer...hände dock en incident med en ponny förälder som faktiskt får mig att fundera på om man får uppföra sig hursomhelst under pågående klass och dessutom får mig att fundera över en hel del saker...känner inte för närvarande för att dela med dom här men jag säger som domar aspiranten jag hade med mig igår sa....man förstår plötsligt varför så få vill vara domare !!! Känns faktiskt skönt att fler hörde hur personen betedde sig och jag står för min bedömning som inte var varken dålig eller på nåt sätt nedlåtande ...är det tävling är det dock så att alla kan inte vinna - PUNKT
Härligt fina ponnyer och många fina ritter i trevlig form fick vi se ialla fall!!!
 
//Bubbel  - ingen badkruka

Inga kommentarer: