tisdag 16 juli 2013

TRÄNINGAR & HOVSLAGARE

 Igår var här diverse ekipage och tränade 
 bla Emma på sin första egna ponny som hon hade med för första gången .
 Emma har dock ridit här måååånga år !!!
 Min uppfödning Madison LH 5 år  e: Rosevelt - Ganesco var här med sig ägare och red igenom några program för start i LA om nån vecka. Såg ganska bra ut tyckte domaren :) några tips hoppas jag dom fick med sig hem
Madison är en kille i Hexagon format dvs 180 modell
 
Hade gruppträning där Bo o Bubbel fick delta - inte alltid så lätt att rida även om hästen kan krumelurerna....Bubbel tyckte förvänd galopp var lite töntigt tror jag!!
 
Ramlade in ett nytt seminsto på kvällskvisten men hon var inte brunstig utan fick sprutas igång, då det börjar bli lite sent på säsongen. Ett dressyr sto från hemmaklubben i Lenhovda!!
 
Just nu tar jag mig en mugg kaffe medans hovis skor Fyran....här är en uppsjö av hästar som behöver gås igenom idag och han hinner bara vara här TRE timmar säger han. Inser att vi hinner inte alla på långa vägar. Det får bli dom mest akuta idag och boka en ny tid inom en snar framtid.
Tur jag inte släpade hem ettåringarna igår då för dom är verkligen inte mest akuta utan får vänta till nästa gång!
Vi får ta dom med låååååååååånga fötter och tappskor i första hand - hopplöst av hovslagare att ta semester!!!!
 
// Bubbel - bästa hästen

Inga kommentarer: