torsdag 15 augusti 2013

SUMMERAR

Trodde jag seminerade för sista gången i år i morse men det blir visst en skvätt till i morgon åt samma sto. Vi kan summera årets säsong med att det blivit några ston färre än föregående år men dräktigheten ser bra ut hittils ( alla är ju inte kollade ännu)
Säsongen har varit lång med  mkt pass för mig, lite krångel pga dålig spermakvalité mellan varven tycker jag.
Ston med föl har inte varit poppis att betäcka. Inga utomstående ston har haft med sig föl hit och jag har hört samma från flera andra stationer/hingsthållare.
Stoägarna har kommit igång sent att betäcka och det är stoägare som ska ta sitt första föl
Själv har jag samtliga mina ston dräktiga :)

Har tillbringat dagen med målarpensel i handen. Börjar bli fint i stallet.
Strött upp lite boxar också!!!

Hyrde ut Råsa under några timmar och hon blev poppis ( som vanligt)

Haft privat träningar
I kväll red Nadde Bosse en stund på ridbana och åhhhh vilken fin häst det var idag. Formen stadig och då kommer gången. Vill ju att ryttaren verkligen ska rida och inte "åka" med och idag fick dom till det!!! Sånt gillar vi....

I morgon blir det Dädesjö marknad en tur , lektioner som vanligt på em/kväll och sen till Dädesjö igen på kvällen för lite dans. Det ska bli kul!!!

I helgen är jag hemma och är nån sugen på att rida lektion är jag taggad!!!!

//Bubbel - dragit in några kronor även idag

Inga kommentarer: