fredag 27 september 2013

PLÖTSLIGT ÄNDRAS ALLT

I dag startade dagen med kyla och fruset vatten i slangarna ut i hagarna. Fick vänta ganska länge innan jag kunde fylla vatten i alla baljor...men visst det fanns annat att göra också!!!
 
Fick ett mkt mkt sorgligt besked på förmiddagen ....söte goe och mysiga Manne som flyttade igår finns inte längre. På vägen hem blev han skrämd av en lastbil och hade hoppat över bommen i släpet , dörren for upp innan dom hann stanna ekipaget och Manne hade flugit ut genom luckan. Skadorna blev så allvarliga att han nu galopperar på dom evigt gröna. Jag måste nog påstå att jag har lite svårt att ta in att det gick så illa. Han va så cool och duktig när vi lastade honom här på gården och det känns lite extra i hjärtat eftersom han faktiskt känts lite som min unghäst när han och Boriz gått o myst hela sommaren. Stor kram till Mannes ägare som hade en fruktansvärd resa!!!!
 
Otroligt vad saker ändrar sig fort...tänkt mkt på det idag
Var rädda om er - både folk och fä!!!
 
Haft två privat lektioner idag och håller tummarna för era starter i helgens dressyrtävlingar!!!
Avslutade med grupp vid 17 med finfina hästar. En ryttare fick dom se sig överbevisad att hon har en ostadig hand - satte ett spö mellan hennes händer o oj så stadig hästen blev !!!
 
 For till Hälsans hus i Åseda som avslutning och i kväll var det riktig lyx . ENSAM i bassängen en lång stund och på sluttampen var vi hela 4 stycken...det är riktig fredagslyx det!!
 
Nu hopp i bingen för i morgon bitti kl 09.00 ska jag döma ponny dressyr i Vartorp.
 
//Bubbel - otroligt fin
 
 
 
 

Inga kommentarer: