fredag 18 oktober 2013

ÄCKLIGA ÄLGFLUGOR

I dag har det varit lite kyligt om nästippen!
Kroppen ville inte direkt vara med på förmiddagen men däremot i eftermiddag har det varit bättre och då kommer genast inspirationen :)

Hunnit klippa mr Bubbel.  Han dampade av äckliga älgloppor när han stod på stallgången. Hu vad han kan skutta runt den gamle gubben.
Hade med mig en äcklig i håret när jag kom in...så även jag fick saneras!!!

Ryckt Hexagons man så nu är den kort men lika spretig som vanligt!

Hade en privatlektion utomhus och en grupp i ridhus!!!
Hade dessutom en elev jag trodde jag bestämt med ...men hon dök inte upp, tror det blev lite knas med vårt sms:ande - såg att mitt sista sms inte gått iväg!!!

Avslutde kvällen med att fylla upp alla vattenbaljor utomhus om det fryser i slangarna i natt ( dom ligger ju ute och allt ligger ju inte under mark. Tömde brunnen för en stund....usch vatten nivån är låg men hoppas vi inte får vattenkris o helt tömd brunn för som det är nu så fyller den ju upp igen på en timme!!!

Hela helgen tillbringas i domarbåset!!
I morgon dömer jag lagklassen i finalen av div II häst i Eksjö. "Min" klass börjar 13.40 och håller på till ca 20.00. På söndag ses vi i Nybros ridhus för ponny tävling, LC:1, LB:1 och en LAP:1.
Efter det har jag två tävlingar kvar att döma i år - i Tingsryd och Åseda.
I år har jag dömt extremt mkt!!!!
I mitten av november är det dags för årets domarkurs - tycker förstås sånt ska läggas på våren INNAN man börjar döma för säsongen!

I kväll har maskinen äääääntligen kommit som ska riva ner gödselstads byggnaden . På måndag händer det !!!!!

//Bubbel - nyklippt



Inga kommentarer: