fredag 11 oktober 2013

DÖMA I HELGEN (igen)

Idag är det fredag o regnet hänger i luften!

I morse fick jag ge extra hö i hagen för jag är så less på att Tian är elak mot "Lilla mamman" hon får på nåder äta i höbalen men vi såg igår att hon fått några bett över rumpan och det ska minsann inte supernälla mammisar behöva få...mutteromorr.

Haft en privat lektion på Hex

Ska döma i Vetlanda i morgon så jag har precis suttit och gått igenom FEI inledande program för ponny som är det ena programmet jag ska döma ihop med två andra domare. Startar dessutom morgonen med en LAP1.
Har fortfarande tre tävlingar kvar att döma i höst och en repetitions kurs att klara av. Dömt väldigt mkt i år.

I eftermiddag blir det lektioner igen och ikväll kanske jag orkar åka o simma???
Egentligen är jag faktiskt rätt seg i kroppen för gårdagen var hård....
Två pass på sjukhuset - ett i bassängen och ett hos sjukgymnasten..fy jäklar vad hon plågar en med sina nålar. I går träffade hon en nerv så det kändes som nån högg in en hel näve nålar under foten och sen kändes det som om den var helt rund på undersidan...mkt, mkt otäckt!!!

På kvällen åkte vi och hämtade en garderob vi fyndat i Korsberga - varför köpa nytt när man kan köpa en begagnad som ser ny ut till mkt bättre pris!!! När man ändå var halvvägs till Vetlanda fick det bli ett besök på Sportdansklubben och 2½ timmar dansträning. Jisses vilken energi kick!!!
Nähäpp måste mocka klart , bara mockat en box ännu!

//Bubbel - vilar under körsbärsträdet

Inga kommentarer: