fredag 25 oktober 2013

VÄRLDENS BÄSTA

Fredag igen!!!!
 
Seg i morse eller rätare sagt hela förmiddagen...usch och dubbelusch!!!
När jag mockat klart mammastallet och fixat med hö o vatten + sopat stallgångarna ....upptäckte jag att jag glömt mocka hos Bubbel och Fyran och puuuuh vad segt det plötsligt blev att mocka det sista !!!
 
Råsa va så himla duktig o galopperade bommar med sin ryttare. Ridläraren blir dessutom så glad när hon får höra att hon är Världens bästa ridlärare på världens bästa ridskola och att Råsa är bästa vännen....så gulligt!!!
 
Kan väl inte påstå att Bosse var världens bästa häst till att börja med idag....haha. Det låg ju bommar i ridhuset och dom måste man ju attackera i högsta fart och gärna på tvären. Mot slutet av det passet så var det dock en annan häst i riktigt stadig form som gick att reglera!!
 
Åsså har en del andra hästar också fått jobba för brödfödan såklart!
 
Takbyggandet går sakta med säkert framåt och det ser ut att bli jättebra! Skönt om man får tak innan vintern kommer eller regnet öser ner.
 
Avslutade kvällen med simning i Åseda och det var gött. Piggar upp hela mig!
Idag unnade jag mig 20 min solning också - vara för det var så himla mkt folk i omklädningsrummet. Orkade inte köa och trängas så jag gick ner i källaren istället. Hann simma och vattenträna det jag behövde ändå OCH prata o umgås med Janet!!!
 
Nu lite soffhäng o strax sängen ...sen får vi se vad morgondagen har att erbjuda. På söndag har jag träningar och vill nån mer rida går det bra i anslutning till det....
 
v 44 KAN MAN RIDA PRIVATLEKTION PÅ MÅNDAG KL: 15.30, 16.30 eller 17.30
På fredagen är det hoppträning 16.00 & 17.00 för dig som gärna hoppar MEN lågt. Även egen ponny/häst.
 
//Bubbel - uteslängd igen

Inga kommentarer: