söndag 3 november 2013

HUR GÖR MAN?

Det syns helt klart vilka boxar hästskötare Pär mockar ...det är som en fin matta när han är klar. Han är lite mer nogrann än jag. Fast jag mockar ju förstås varje dag och hinner/orkar inte göra riktigt så fint!
Själv har jag ialla fall mockat hos 3 hästar, tagit ner tråd och satt ny tråd i en hage! Fixat iordning en av rastpaddockarna på baksidan av stallet så det blir lite enklare att släppa ut på morgonen. Rensat vid en av "matskålarna" på fältet...plast och nät! Päran har kört iväg lite grejjer till sin verkstad så vi får lite rensat efter rivningen , själv längtar jag tills det ska eldas bråte nästa gång :)
 
Nawell är jobbad med och det har varit folk och provat Bosse , egentligen skulle dom testat Tian men hon var oförklarligt vinglig och halt...jätte skumt!!
Nu är väl bara frågan vad jag egentligen vill....Låna ut så Bosse eller Tian till nån som vill  tävla eller bör jag kanske helt enkelt sälja en av dom eller ytterligare en fölunge alternativt Boriz eller Nawell????
Skitsvårt????
 
Nu är maten klar och det är dags att utfodra sig själv innan hästarna får kvällsmat!
 
Är förbannat svullen i alla fingrarna, känner mig så stel och klumpig + att dom värker..

Sopis  - bästa stallchefen
 
//Bubbel - ogillar att matte har ont i händerna

Inga kommentarer: