söndag 1 december 2013

FLYTTDAGS

I helgen har Lawintwo  e: Zuidenwind - Bernstein, även kallad Tore flyttat till sitt nya hem i Skåne där han ska bo på Hviderup.
 
Vet att jag är nojjig med transportering av hästar men det är så mkt som kan hända. Lasta Tore gick bra och köparna hade spärrat framdörren så han inte skulle kunna ta sig ut den vägen ( vi vet ju andra hästar som mist livet på så vis) transporten hade dörrar bak och delad överlucka....när dom kört en bit hade han lyckats öppna ena överluckan (fölisar åker ju lösa) och vi fick åka till undsättning och knyta fast även den så han inte skulle kunna hoppa ut....huuuu, va allt lite nervös innan jag fick besked att han kommit fram till sitt nya hem. Resan hade gått jätte bra och han hade stått så stilla och fint och ätit upp all sin mat!!!!

Bild från hans nya box ...gullehästen !!!

I går kväll var vi ett gäng i stan och käkade sushi. Tror vi testade det mesta och det blev ingen billig kväll men väl en trevlig !!!

Däremot var det nog både första och sista gången för sån mat för mig för min mage blev inte glad och det blev att krama toastolen för min del. Hela söndagen har försvunnit och jag vaknade inte till liv förrän framåt eftermiddagen.... därefter har det tillbringats lite kvalitets tid i ridhuset!!!

Ny lampa på stostallet!!

Lille Booooo
 
I morgon är det en ny dag med nya busigheter
 
//Bubbel - gillar bus

Inga kommentarer: