söndag 12 januari 2014

BESIKTIGAD

Oj vad dagarna går fort. 
Denna veckan har man nästan drunknat i gegga men i eftermiddag slog vädret plötsligt om i raketfart. Nu är det minus 8 o snö...lär inte bli kul att släppa ut hästarna i morgon för i alla gegg spår har det nu frusit till ett mkt knackligt elände som lär kunna ge både vrickningar och hovbölder.

Nu är det tillbaka i vardagen igen med lektioner på rätta tider och är du sugen på att börja rida finns det några platser. 

Helgen har tillbringats i ridhuset med elever med egna ponnyer och några som tränat på mina hästar!

I fredags besiktigade veterinären Nirwana LH och det gick utmärkt. Nu ska vi bara hitta en tidpunkt när hon kan flytta till sitt nya hem i Taberg. 
För tillfället har jag ingen bil som får dra släpet då min Suzuki behöver lite nya beståndsdelar och bor i verkstaden! 
Hur eller hur är det roligt när mina fina uppfödningar uppskattas på marknaden då man märker att många har svårt att få sålt sina unghästar. 
Det gäller såklart att ha bra ston som sätts i aveln och lite "öga" för vilka hingstar som kan passa såklart!!!!
Snart börjar det bli dags att klura på årets hingstval. Det är förstås ett tag till innan stona fölar...men klura lite måste man ju!
Måste bestämma vilka av stona jag ska betäcka i år också!
Nina, Fyran är ju självklara men resterande får vi se :)

Fått uppdatering från Tian som verkar trivas hos Nina. Idag hade hon blivit klippt och även hoppat några språng. Ännu så länge bygger dom på kondisen som givetvis inte är så hög ännu. N säger att hon är okomplicerad. Låter bra!!!

Nähäpp nu ska jag sova

//Bubbel - fryser om nosen


Inga kommentarer: