tisdag 21 januari 2014

NÅN SOM VILL????

Idag stressade jag hej vilt på morgonen för att fixa stallet, skulle till smärtmottagningen kl 13. När jag väl kom in där visade det sig att jag var på rätt tid men fel dag - skulle varit där igår. Typiskt mig...grrr.
Nu får jag bara en telefontid nästa vecka....f*n.
Fick iallafall köpt hästmat så nu är lagret av lusern, betfor mm påfyllt!!!

Kallt, kallt, kallt att jobba i stallet för närvarande. Halmade upp lösdriften i kvällningen så nu är där mysigt och cooooozy att gotta ner sig för den som vill....

Knöckligt i hagarna och allt vatten är träligt . Vill ju gärna att hästarna dricker ute också eftersom dom ju har fri tillgång på hö i hagarna. Vi vill inte ha hästar med kolik!

På torsdag kommer länsstyrelsen på besök. Dom hade inte riktigt förstått hur vi tänker bygga och vill se live. Bra tycker jag....bättre dom gnäller nu än sen :) och man får ju ändå inte bygga innan förprövningen är klar! Det går inte snabbt att få nytt stall....

På söndag är planen att köra Nisse till sitt nya hem, men just nu ser det inte helt ljust ut att få nån som följer med....Nån som kan, hinner, vill åka med tur och retur Taberg med hästtransport????

Nähäpp nu ska jag softa en stund i soffan innan det är sovdags. Fryser som bara den. Det blir inte varmt i mitt hus när det är så här kallt och blåser....brrrr

//Bubbel - frusen om nosen





Inga kommentarer: