lördag 22 februari 2014

BRAK OCH PANIK

Åhhhhh för stimmiga märrar!! Mina mammisar dom tycker absolut inte om "sovmornar" på lördagar utan brukar man gå ut vid sex tiden vill man inte bli utsläppt halv nio ....dom stod o fullkomligt studsade i stallet . Högdräktiga ska väl inte bete sig så :)
 
Visste inte i riktigt vilken ordning jag skulle släppa ut dom men började med Fyran och därefter Lycka.....det bara brände iväg utanför dörren mot hagen. Lilla mamman var inte sen att hänga på... när jag öppnade Ninas dörr så for hon iväg o jag missade att hålla i henne och i svängen vid ytterdörren drog hon i backen och blev liggande i dörröppningen. När hon väl kom upp drog hon iväg i hundra knyck och givetvis halt....sablans jävla skithästar. Väl ute i hagen skulle det bockas, rullas och faras omkring o Nina verkade hänga med så jag tror hon överlever även detta.
 
I övrigt så kan väl snart nedräkning inför fölningar börja ..3 mån kvar - men snälla tanter ta det lugnt med er dyrbara last i magarna!
 

På bilden mitt fina avelssto Nadja e: Maraton - Aladin Z - Modesto med sitt hingstföl Naghero LH e: Ludvigs Champion tagit för några år sedan.
 
Nähäpp nu bör jag nog göra lite nytta. Elever och hästar ska få jobba och en massa skit ska skottas
 
//Bubbel - har en ledig lördag

Inga kommentarer: