onsdag 19 mars 2014

NYTT OCH GAMMALT

Igår var det ridhuset som gällde mest hela dagen och mest var det privatelever eller två ihop grupper! Jobbade på inverkan och med några lite delar ur program ( LA:1 ) som snart ska debuteras för en elev och några andra red igenom delar ur LA:4 man får minska ner när man är inomhus på 40 m bana men vi resonerade som så att om man kan rida det då så kan man på stor bana också...haha

Tittade sen på "Ryttareliten" på TV o näääää jag tycker inte "synd" om dessa ryttare som har folk som gör allt åt dom för att dom ska nåt toppen. Gillar programmet och har även tittat på den kortare versionen som speglar hästskötarnas slit på SVT Play.

Idag har jag agerat chaufför ut till Drettinge för en traktorhämtning och efter det hämtade jag min nya sadel som jag köpt på blocket. Mkt nöjd och den såg riktigt fin ut och var till ett vettigt pris....vi får väl se om jag ska börja hoppa nu då!!!

Betalt ett gäng fakturor och borde sätta mig och fakturera lite elever och domararvoden också.
 Out och input måste ju gå ihop :)
 Känner mig dessutom lite småförbannad på folk som inte kan betala fakturor i tid! Så trist att behöva påminna gång på gång - grrrrrrrrrrrrr respektlöst!!

Packat ihop lite saker jag sålt på tradera - gött att rensa i gömmorna och trevligt att någon annan vill ha mina saker som inte jag vill ha längre!



 
Trist väder, man har ju noll inspiration när det regnar så här. Geggigt och trist, mörkt och mulet.
 
Målat vidare på ett litet bord jag håller på att fixa till också idag.
Letar efter en rolig fåtölj också.....nån som har nån ni vill bli av med. Den ska vara vit eller svart och gärna se lite annorlunda ut och givetvis prisvärd. Kanske har du nåt i dina gömmor som du vill bli av med??????
 
Nähäpp dags att muntra upp sig med en kopp kaffe och sen kanske jag vill mocka min två sista boxar i stostallet!
 
Tjing
 
//Bubbel - tänker bli riden lite senare



Inga kommentarer: