tisdag 8 april 2014

PANIKRUSNING

Blä för regn för genast blir det geggigt....

Tidig morgon med hovis besök och Nawell, Råsa, Nian och Tian fick nya skor.

I kväll när Bosse skulle gå lektion hade hon givetvis i stort sett klivit av sig en framsko som vi fick slita av ....givetvis var hon oren...man blir ju knäpp eftersom han var här i morse och det var inte dags att sko Bo!!!! Det är så sårbart just nu i och med att jag inte har så många hästar igång att tillgå att det blir kaos om en faller bort...suck!
Nån som vill låna ut en trevlig storhäst ett tag eller lånbyta mot snälla fina Råsa ( kat B) och utmärkt läromästare!?!?!

Hunnit rida Bubbel ett pass på em i anslutning till att jag ändå hade en elev. Inte så dumt att sitta till häst när man ska instruera och förklara!!!

Fortsatt med mitt grusande och känner mig klar med det projektet för denna gång :)
Mannen i huset verkar ha rensat och städat upp kring gödselstan och ÄNTLIGEN är den nerrivna stalldelen borta och blivit till ved eller uppeldad. Kanonfint!!!
Nu har vi en hel del bjälkar kvar som ska bli nåt fint....jag vill ha en fin inramning vid ridbanan i slänten på kortsidan - kanske kan man använda några av dom där!!!!!

I kväll har min mage gett upp, jag hatar min mage....fick panikrusa in från ridhuset när jag hade lektion inte bara en utan fyra gånger...jomen tjena va roligt :(

Nu mot sängen
//Bubbel - gillar uppsuttna lektioner



Inga kommentarer: