onsdag 9 april 2014

NU ÄNTLIGEN SÅ....

Är så jäkla nöjd med denna dagen !!!!
 
Hade besök av Länsstyrelsen och försäkringsbolaget i morse och nu minsann är vi överens och jag kan äntligen påbörja mitt bygg projekt. I steg ett kommer vi öppna upp gamla stallet upp till nock och göra en ny stallavdelning med 5 stora rymliga fölboxar. Det ska flyttas foderkammare och rivas lite till på baksidan av stallet och sen ska hela stallet brädfodras om!!! Problemet vi haft är att jag inte fått veta om jag skulle få bygga i riktning mot gårdens garage men nu är det grönt ljus. Tillbyggnaden klurar vi på ett litet tag till för att få det precis som vi vill men som sagt steg ett kan äntligen påbörjas!!!! Detta ska bli så himla kul!
Några kompletteringar ska in sen får vi börja bygga!
 
Suttit med pappersarbete några timmar när regnet ändå öste ner. Känns skönt att hinna ifatt med fakturering av ridlektioner. Gjorde ett uppstallnings kontrakt för Sacke. Gjort några nya namnskyltar till hästarna...Göta har varit hungrig! Samtidigt som jag skrivbords jobbade passade jag på att se på Ryttareliten som jag missade igår!
 
Hade först en privatlektion i dag och framåt kvällningen var goa ridgänget från Växjö här och trimmade. Vi red öppnor ( inspirerad av helgens dressyrkurs) och så avslutade vi med enkla byten där vi jobbade med att hålla kvar energin. Givetvis bjöds det på kaffestund som vanligt. Alltid lika trevligt
 
 
Idag säger vi dessutom stort Grattis till stallets medhjälpare Nadja som fått sitt körkort.
Nu blir det Payback time för allt jag kört henne...ska bli gött o få åka runt!
 
 
 
 
 
I morgon blir det hospital med två besök och sen ska det hinnas med en tur till Hööks och helst Växjö Ridsport - behöver täcken!!
 
Är nån fika eller lunchsugen i morgon så hör av er!!!
 
//Bubbel - haft en jättebra dag

Inga kommentarer: