fredag 23 maj 2014

BIFFEN ÄR HÄR

I år har mina ston bråttom med sitt fölande. I natt fick Lycka ett riktigt fint hingstföl 14 dagar innan utsatt tid. Hade det på känn i går men trodde hon skulle vänta till i kväll med tanke på vd mjölken sa! Hur eller hur var den på strecket under "very good" på refraktometern vid fölning och gick sen upp  över lite senare! Intressant att kolla och jag har frusit in lite råmjölk i  vanlig ordning. Det kan vara det som räddar mitt eller någon annans föl!!!

"Biffen" är riktigt stor och biffig till skillnad från den ädla spetan med samma far som står i boxen mitt emot! Han har inte så kort hals som det ser ut på bilderna...måste fota lite mer i dagsljus!
 
Han ska ha ett namn som börjar på L och är nummer TRE och inget dubbel namn.... så namnhjälp mottages tacksamt!!!
Ni brukar ju vara så duktiga på att klura namn.
Stammen är : Carlton Hill - Bernstein - Magritte u: Lukretsia
 
Sjukt trött idag , natten blev lång!
Ska mocka lite och sen måste jag nog ta en tupplur innan elever ska tränas
 
//Bubbel - älskar fölgos

Inga kommentarer: