torsdag 29 maj 2014

DET GICK RÄTT BRA ÄNDÅ

Nu kan vi andas ut efter denna dag och jag har fått lov att avramlaren att lägga ut bilden som togs av en annan som var med. En olycka händer så lätt även om hästen man själv sitter på är snäll och egentligen är jätte cool.
 
Nadde och Nawwis hade "hoppat" för första gången och det gick bra för debuten när dom var klara var det fler som hoppade på ridbanan....en prutt släppt över ett hinder kan räcka när man sitter på en unghäst o poff låg ryttaren på backen.
 
Tror aldrig jag hört nån skrika så högt i hela mitt liv och vi som var där tyckte att vi ringer ambulans även om tuffingen på backen först tänkte resa på sig men insåg att det gör förbaskat ont i nedre delen av ryggen.
 
Gick bra denna gång - en svanskota som fått sig en törn och även det gör ju jävulskt ont. Sa att jag skulle sälja hästisarna men det fick jag inte...puh tur där!!
 
Varit skitnervös hela dagen tills vi fick ett hyffsat bra besked och tur för avramlaren att hon hade en fungerande tumme så hon har uppdaterat oss hela tiden från sjukhuset via mobilen :)
 
Hoppning är farliga grejjer , dressyr är bättre !!!!!!!
 
 
 
 
I kvällningen fick vi Ljungby besök av en annan lika hästnördig människa som man själv. Jätte kul att umgås och nu får det minsann inte ta hundra år innan vi ses nästa gång.
Midsommar sa jag....
 
Midsommar förresten....händer det nåt då, ska vi ha partaj ....?????
Man ska kanske planera i god tid nån gång????
 
Nähäpp nu tar vi kväller för det verkar inte bli några föl i natt heller...eller???
 
//Bubbel - gillar när man inte slår ihjäl sig

Inga kommentarer: