fredag 30 maj 2014

NU ÄR JAG OROLIG

Tjockis hästar. Är lite orolig - Nina hade grå mjölk i kväll och hon ska ju inte föla förrän 26/6 men Fyran som skulle fölat den 20:e har fortfarande inga ljuver att tala om. Detta år är upp och nervända världen....suck!
Bara dom inte ska krabba till det i morgon när jag ska iväg och döma. Kameror är på dygnet runt sen några dagar tillbaka....

 
Trött hundis som inte direkt jobbar ihjäl sig...själv känner jag nästan att jag gör det för tillfället . Det är verkligen full rulle o arbetsdagar som är lite över vad man nog bör jobba. Fast det är ändå roligt!!!
 
Några av dagens elever ser ni nedan!!!





 
Idag blev vi bjudna på avramlings morotskaka - det kostar på att åka plingplong taxi. Kan meddela att avramlerksan verkade som vanligt och har varit i stallet inte mindre än två gånger idag men rida det fick hon icke för stallägaren!!
 
Kakan på bild är inte min bit om ni nu trodde det ;) den delades på 5 personer !!! Mkt mumsig och morötter är ju nyttigt fick vi veta....

 
Släppt iväg några av hästarna till Stora Heda i kväll så dom får beta över helgen. Inget bete räcker för evigt här hemma och mammor och barn måste ju få mumsa det som finns här.
I morgon förmiddag ska vi flytta B&B till andra grannbyn innan jag åker till Lenhovda och dömer LA:3 och L:4 på seneftermiddagen!
 
Nu kväll och rensa lungan från allt ridbane damm. Säkert inte nyttigt att jobba i det dammet men måste komma på nåt bra alternativ till att hålla dammet borta. Att vattna räcker inte...
 
//Bubbel - ogillar damm , gillar träningar
 
 

Inga kommentarer: