fredag 16 maj 2014

STÄNDIGT DESSA SKADOR

Nawwis skulle få på sin tappsko i morse men när han stått inne i natt så var han svullen i ett bakben och varm i hoven. Tur hovis kom...visade sig att han trampat på nåt = hovöld. Nu går han själv i hage i em/kväll och svullnaden har redan gått ner...tack tack
 
Kollade första stoet jag seminerade i år i morse och hon var dräktig. Roligt!!!
 
Vi passade på att kolla Råsa också men det blir återbesök på måndag för henne...var aktivitet men inget att seminera på.
Ska klura lite mer på hingstar också!!!

Åhhhh vad vackert det är nu . Bete i Stora Heda - inte mkt mat men som sagt vackert.

Det blommar!!


Göta var puss sugen i kväll!
 
Var hos läkaren i em och det tog sin lilla tid men ska få gå till en ny "ryggdoktor" gick igenom min MRT jag gjorde för ett tag sen och den gör ju ingen glad precis....
Jaja snart får dom skicka kärringen på slakt !!!
 
Min mage är inte glad idag....så ingen simning i kväll. Pallar inte.
 
Dock har jag fixat iordning ett bete till Bennie & Boriz så i morgon får dom traska hemifrån!
Måste fixa en större hage i veckan för vi inväntar en hingst som ska leka med dom i sommar..nån som vill bygga staket kanske????
 
Planterat ut några blommor jag haft på förodling inne...får se hur många dagar det dröjer till dom döden dör
 
Bakat en kaka till morgondagens dressyr fika...den blev lite bränd!!!
 
God natt
//Bubbel - ska jobba i morgon
 
 


Inga kommentarer: