torsdag 15 maj 2014

DRESSYR TRÄNING PÅ LÖRDAG

Idag har mesta tiden bestått av stadsbesök. Det tar så mkt energi dock att man blir ju helt slut. Var och shoppade lite fler hallonplantor och blommor + jord åsså måste ju alltid kylskåpet fyllas på. Mockade mamma boxarna innan jag åkte och när jag kom hem hade någon varit och petat i Ninas och Bubbels boxar ...tack tack :)
Kvällen har bestått lektion, lite mera mockning och föl motionering i ridhuset...den lilla fisrumpan kommer inte att bli god att tas med framöver...lilla mamman har fullt upp. Jisses vad hon far omkring.

Planterat lite och nu väntar vi bara på att döda växterna som vanligt...haha. OM inte så fixar väl Göta det!

I morgon är det tidigt med stokoll och samtidigt kommer hovis och slår på en tappsko på Nawell som blev nyskodd i tisdags. Dumma hästis. Dessutom är han lite svullen i ett bakben. Tror dom farit runt och han har väl haft fullt upp med dom brunstiga märrarna i hagen!

Försäkrat fölis . Fy tusan vad det är dyrt att ha hästar. Hästarna som jag har försäkrade i AGRIA kostar mig nästan 32.000:- / år. Nu ändrade jag några försäkringar och även min självrisk  - har ju mina hästar dåligt försäkrade och ändå så kostar det sånna fruktansvärda summor.... Känner att jag måste gambla lite. Jag har ju sen 2 hästar försäkrade i Sveland och 2 st i Dina....man vill inte ens tänka på hur mkt man lägger /år!!!!

På lördag kommer Sussi G Andersson och håller träning till häst eller tömkörning. Man kan givetvis också rida program då Sussi är domare precis som jag. Kostnad: 300:- + 50 :- för ridhus. Det finns även häst att leasa här om du inte har egen.
Sussi kommer 10.30
Hojta till om du vill vara med!!

//Bubbel - finns tillgänglig för träning






Inga kommentarer: