fredag 27 juni 2014

VÄRDELÖST

Uppe med tuppen för stokoll men då hade min kära vetto försovit sig en liten stund. Kan drabba den bäste :) var ju färdigmockad tidigt i alla fall och det vara ju bra det för efter vetto stund var det hovis stund och idag fick jag hålla i eller ett öga på dom flesta hästarna som var lite otåliga. Dock får fölungarna högsta betyg allihop. Dom var jätteduktiga. Vilken härlig fölskara det är iår!!!
 
Lilla mamman var inte dräktigt. Hade dock det på känn eftersom simmarna var lite tröga när dom kollades i mikroskåpet ...jävla otur! Hon var inte klar för seminering i dag men på måndag ska Bosse också kollas och är hon inte heller dräktig kommer jag byta hingst....frågan är bara till vad?????
Tycker det är lite oflyt nu
En sak som är rolig är att vi redan haft fler ston på stationen än vi hade på hela säsongen i fjol!!!
 
På måndag ska även Fyran kollas och till henne funderar jag på denna hingst i år. Bilden lånade jag från hans sida på ASVH. Långt till måndag och jag kan hinna ändra mig igen.....
Luxus CML e: Florencio - Bolero
 
I eftermiddag och kväll har jag haft elever och vi har fått använda ridhuset för fy vad det har åskat och regnat i omgångar. Var är sommaren???? Detta väder gör mig deprimerad.
 
Avslutade dagen med hästkollar rundan och byten av några batterier. Har hand om Janets hästar från idag och helgen också så dom fick sig några morötter på sitt bete.
Släppt ihop Nawell och Nian - tänkte dom ska bli bundisar och det blev dom omgående. Bra!!!
 
Nu sängen och hoppas på att få sova inatt. Har inte Nina fölat på hela veckan kan hon hålla sig i natt också för jag ska åka tidigt till Lammhult och döma hästdressyr i morgon. Blir ett digert pass
 
//Bubbel - ville egentligen inte bo ute i natt.

Inga kommentarer: