söndag 20 juli 2014

119 GÅNGER

Idag känner jag mig lite piggare men som sagt mkt tid går till att mata goa Nitro. Jag fick förmånen att sova 4 timmar på raken från klocksn 5.30 i morse :)

För anteckningar hur ofta vi fodrar honom på ett dygn och hittills är han matad 119 ggr sen i måndags. I dag är hans mage något bättre så vi hoppas det går åt rätt håll. Jag matar på mitt vis och märker att han mår bättre när han får mat ofta och kommer ändra på mattiderna så smått för att ändringen inte ska komma hastigt. Nu äter han ju lite gräs/hö och dricker även vatten men magen måste fungera för att hans matte ska bli lugn.

Han och nanny Blesa har varit ute mest hela dagen men jag tror dom tyckte det var skönt att komma in nu ikväll och slippa alla flugor. Jag har ju glömt att skriva det men jag är väldigt tacksam mot Ekbackens Haflinger som lånat ut Blesa till oss.

Idag är det ju helt otroligt varmt och gassigt och inspirationen att göra nån nytta är sådär men dom sedvanliga vattenrundorna är fixade och hästarna dricker ofantliga mängder.

Gabriel och Frej har flyttat hemifrån. La ut en annons på FB igår och idag blev dom hämtade. Mysigt att dom små kissarna fick flytta till samma ställe.

Haft fika besök och det är trevligt avbrott i den ganska trista vardagen nu. Alltså man får lite lätt panik av att vara hemma och planera in dagen i en timmes intervaller!

Sitter med fakturering och en massa pappersarbete men det går långsamt. Hur tråkigt som helst men ett måste såklart!!!!

Nähäpp strax dags för matning och sen ska jag plocka hem semin märrarna som ska kollas i morgon bitti!!!

//Bubbel- haft en lugn helg

Inga kommentarer: