lördag 19 juli 2014

UNDERLIGA DRÖMMAR

Idag har det varit rätt lugnt på farmen. Kört mängder av vatten.
Flyttat Nawell och Råsa till nytt bete.

Försökt vila mellan matningarna av Nitro för inatt var jag rysligt trött och helt förvirrad...trodde jag missat matningar...tappade tidsuppfattning mm. Nästan lite otäckt.

I eftermiddag när jag fick sova nån timme drömde jag jätte konstiga drömmar. Skötte ett kaffé i ett stall med konstiga gäster , en ag gubbe och tillverkade nån efterrätt  med knäck och choklad som hette Kopp och rensade fiskar i stora bassänger samtidigt...hmmm!!

Nu i kväll är jag piggare igen och i morgon tror jag vi ska börja ändra Nitros mattider något för då är han 20 dagar.
Är förstås orolig för hans mage som är hård men han verkar inte påverkad av det men vi fortsätter att trycka i honom lite paraffin efter matning!

Han och hans nanny Blesa har gått i hage i eftermiddag och det ser mysigt ut när han kan gå och lägga sig och slappa som dom andra fölen men så fort han ser mig kommer han springande i full galopp och gnäggar...plutthästen. Han ser ju att matbunken är med :)

Cp telefonen/datorn vägrar att ladda upp bilder för närvarande och snart åker skiten ut genom fönstret.

//Bubbel - svettas

Inga kommentarer: