måndag 7 juli 2014

LURIFAX

Många ston att kolla i morse - bra när man ändå håller på :)
Tian är en lurifax , hon var så dräktig och fin och blåsan var stor och såg bra ut. Kan andas ut där. Nadde red henne en skogstur tillbaka till betet ett tag till för hon kan pausa lite eftersom här är så mkt att göra och ryttaren försvinner ändå i slutet av veckan.

Bosse hamnade på minuskontot och jag tror telefonen på Gränsbo lyste och fräste när jag ringde upp dom för ännu ett skick. Hästkraken kändes perfekt när jag seminerade sent i fredags kväll men nänä den förbannade follikeln hade inte gått...däremot gått tillbaka och en ny växt till sig....FJÄRDE skicket på henne. Detta har aldrig någonsin hänt förut men på Gränsbo sa dom att näääääääääääää just nu var hon inte den ende som stod så..
Men inte mina ston....grrrrrrrrrrr.

Lilla Mamman var klar och nu håller vi tummarna att hon tagit sig!
Semin stona på besök var också klara och det har kommit ett nytt sto i dag till Common Sense där jag beställde på morgonen!

Fick spruta igång Fyran för där händer inget och nu vill jag betäcka. Hon har 30 dagar sen fölning idag.

Råsa är på G in i brunst med vi avvaktar till onsdag. Helst vill jag bara ha ett skick på henne för skicken var så jävla dyra från hingsthållaren. Tycker nästan det är ofint att ta så mkt betalt när vi snackar ponnyer och alla vet att få igen pengarna på att sälja ponny föl är obefintligt....jaja, själv göra - själv ha!!! Ingen har ju tvingat mig att betäcka henne!

Nina har gått in i föl brunst och vi ger henne den tiden + lite till och ser hon bra ut kör vi igång henne sen för att skynda på lite så här sent på säsongen. Fölungen hon har i år ser riktigt fin ut trots avsaknad av tecken! Men det blir nog storhäst på henne igen...klurar lite och har ju lite mer tid på mig än

Nawell är riden en stund i ridhuset och av skrittad ute. Snäll kille !

Kiropraktorn har varit här hos Bubbel och Bosse + besökande utifrån...
 Bubbel var samma gamla vanliga med sitt högra bak men han såg rätt bra ut!
Bosse sa han har en otroligt hög smärttröskel men satt ordentligt fast i höger bak och var ( som jag trodde) klämd i manken och bogen....hoppas, hoppas vi ser nån skillnad ridmässigt på henne!!!

Flyttat om seminstona som går på bete här. Släppte ihop dom som är från samma ägare och det gick bra + bytte till nytt bete. Gott!!!

Hö körning i kväll kanske???
Men nu först ska jag pausa en liten stund

//Bubbel - också lite lurig



Inga kommentarer: