tisdag 8 juli 2014

VILODAGEN SKET SIG

Bla, bla, bla....
Samma sak varje dag..

Började dagen med hämtning av semin och därefter seminering av ston och sen var tanken att dagen skulle bli lite ledig men nix så tyckte inte hästarna....
Raserat staket hos några av hästarna gav några timmars jobb i värmen...tror dom gjort upp vid vattenbaljan. Kräk , och ändå fick dom nytt bete igår.
Inte bara att håva in pengar genom att ha betes hästar haha!!! Inga skador i alla fall :)

Fortsatt med lite stalltvätt men idag bara "blött upp" några boxar.

Hade Lycka och Lilla mamman ute i natt så det har bara behövts mocka till 5 hästar!
Städat lite i stallet.

Jisses vad Nitro är busig i dag har det bränt igenom det mesta i staketväg och han kan man inte ta utanför stallet om man är själv för man får inte in honom igen...pruttponny . Han är inte rädd - bara busig!

Tillbringat lite tid i ridhuset som vanligt.

Nadde har trimmat på Nawwis !

Kom folk på besök för att titta på föl och vi var även iväg och såg på Boriz och Bennie!!!

Varit folk och klappat katter i omgångar men jag kan väl inte påstå att jag är så glad när ni lämnar kvar era barn här och åker och gör andra saker själva....vem har ansvaret för dom OM nåt händer. Det vill inte jag ha i alla fall och nu menar jag folk som inte är här och rider eller gör nåt som har med min verksamhet att göra....

Kört en förskräcklig mängd vatten till alla hästar idag . Vaaaaaaaaaaarmt. Men ack så skönt med ett väl fungerande slang system här hemma som gör min vardag lite lättare!!!

I morgon ska jag skritta ut min bästa Bubbla....

Mannen slår åkrar och jag har precis ätit kvällsmat i min ensamhet - jordgubbar och mjölk.

//Bubbel - solat hela dagen

Inga kommentarer: