måndag 28 juli 2014

NÅGRA VILL ANDRA VILL INTE

Kände att jag behövde dom :)
 
 

 
Kollade ston i morse och andras var dräktiga men inte Fyran...blääääääää. Vet inte om jag vågar chansa på Luxus en gång till då simmarna var väldigt döda sist och bara ett fåtal var vid liv. Suck. Ska man byta, vad ska man då byta till....sent på säsongen och jag vill ju inte gärna att hon står tom till nästa år för då vet jag inte riktigt vad jag ska ha henne till...
Hur eller hur blir dräktighets procenten MINST 89% på stationen iår....känns helt OK på det stora hela. Har nån dag till på mig att klura på hingstval då det inte fanns nåt att seminera på.
 
Råsa vill inte bli dräktig i år med henne ger jag upp. Pratade med hingsthållaren och jag får gärna testa en gång till och även byta till nån av hennes andra hingstar...men jag vet inte . Känns meningslöst. Finns inget som säger att hon inte borde bli dräktig men nä hon verkar bara inte vilja...
Avel är minsann inte alltid så lätt !!!
 
Otroligt äcklig och klibbig värme idag också , man orkar ju inte göra nåt vettigt dagtid men två tappra trimmade med sina egna ponnyer tidigare i dag och i mitt förvirrade tillstånd glömde jag en elev nu i kväll....men jag var ju hemma när hon kom så det löste ju sig. Hon fick trimma med Bubbel och det var ju helt OK :) tror dom blev rätt svettiga båda två

Superhärligt väder nu på kvällskvisten - lagom varmt så jag avslutade dagen med att kleta lite med betong när jag ändå inväntade mattid på Nitro....
Idag gjorde jag två stycken krukor av virkade gamla dukar, en kruka med mönster modell lite större och sen lite små grejjer i formar...mkt avkopplande.

På Nitro har jag idag gått över till att mata med 1½ timmes mellanrum, åhej vad mkt mer tid man har mellan passen...haha!! Fortsätter varannan timme på natten tills han är en månad tänkte jag!
 
//Bubbel - svettas

Inga kommentarer: