tisdag 29 juli 2014

SÖMNTUTA

Inatt var jag verkligen urtrött när jag skulle mata Nitro....vissa nätter är värre än andra. Superseg i morse men hade inte några måsten då så det var ju skönt att bara sitta med en kopp kaffe!


Flyttat några hästar, kört en massa vatten, mockat o matat.


Tog hem Nian för han hade en tappsko och hovis lovade komma på kvällen. Nån som vill träna ett pass på honom i morgon - hojta till...han är ju ändå hemma :)


Fick lunchbesök från Växjö - gillar när folk kommer och har med sig smörgåstårta så det blev en lång paus i paviljongen i trädgården. Först mat sen fika. Trevlans. Man slipper ju mocka ett tag.


I övrigt har jag inte varit pigg i em/kväll , min kropp är inte glad i värmen och det är svullet i leder och musklerna värker + att magen definitivt inte alls är glad ....bläääääääääääääää!!!
Gör inte mig nåt om vädret slår om lite!!! Värdelöst när man inte kan bestämma sig var det värker mest  - foten, hälsenan, knäet, ländryggen, nacken eller händerna....fans jävla skit kropp


Inatt tror jag att jag ska testa att mata Nitro med 2½ timmes mellanrum. Han känns inte så superhungrig. Äter ju lite hö och dricker vatten , dessutom har vi börjat med att smaka krafft groov - typ fem pelletsar som avslut på mjölken.


Händer inte så mkt kul för närvarande känner jag...nån som vill hitta på nåt en stund?
Kan väl ta mig från farmen några timmar nu när gubben har semster. Vi får göra saker i omgångar.
Han håller på att bygga staket uppe i Stora Heda hos Prästen så vi kan släppa Nian & Nawell där så dom får en orört bete och lite guds ord kanske...hahahahh


God natt


//Bubbel - svettas



Inga kommentarer: