torsdag 17 juli 2014

NANNY ISLANDS TANTEN

Torsdag...
Morgonen gick åt till att ragga mer mjölkpulver till Nitro och det löste sig och med goda vänner kom det till farmen fram på sen eftermiddagen för det är inte lätt att hinna sköta ärenden på den korta stund som är mellan matningar som fortsätter en gång i timmen till lille plutten....

Han fick en nanny i går....och hon är jätte snäll mot honom, tyvärr har hon ingen mjölk att erbjuda honom men han sköter ändå om honom som om han vore hennes egen och fostrar honom till att  bli en hästis och det är nu mkt enklare att mata honom och sen säger jag bara tack och hej så sköter hon honom resten av tiden...
Nu har han efter tre dagar sovandes stående äääääääääääääääntligen vågat lägga sig ner och då står hon och vakar över honom...man får en tår i ögat då!!!!
Jag har varit lite orolig över hans mage men jag ojjar mig ju över allt just nu....

Hans nanny är en islandshäst tant på 17 år och vi får väl se hur många gångarter Nitro kommer få när hon tränat upp honom :)

Själv känner jag mig som ett ursketet äpplamos...man blir trött av att vara vaken.

I dag har jag dock haft stallhjälp av mig praktikant som går på Bollerup - inget annat.
Snäll, duktig och hjälpsam tjej som heter Sonja!
Vi har faktiskt hunnit en hel del projekt men det är bundet med passa av dessa mattider.

Hunnit med några tränings pass på ridbanan i kväll och det känns som evigheter sen sist , även om det inte är det....
En av eleverna har tränat lite på LAP 1 med sin C-ponny. Ska nog bli bra det där!!!
Fler elever i morgon .....

Mia har lovat ta marktjänsten under några timmar i morgon förmiddag så kan jag få slappa ett tag och kanske komma ifatt några sovtimmar. Det troliga är väl dock att när man kan få sova så är man inte tillräckligt trött - just då

...Men nu ska jag få gå och lägga mig nån timme....jag har nattjouren sen , god natt

//Bubbel - vill också bli ompysslad dygnet runt

Inga kommentarer: