onsdag 16 juli 2014

TEST AV NY MAMMIS HÄSTIS


Nu är vi inne på dag tre utan mamma till Nitro. Han är fortfarande vid gott mod och leker när han får gå ut men det är inte bra att han blir så präglad på mig när jag måste mata honom hela dygnet och jag vill så gärna hitta en amma till honom.

Fanns en långt ner i Skåne men fölet hon mist var mkt äldre och jag känner mig osäker på om det funkar. Vill inte behöva åka med honom 4-5 timmar enkel resa för att sen kanske behöva åka hem igen... Dock blir det i längden ohållbart att mata honom så här ofta dygnet runt om man ska kunna sköta resten av farmen också.

Hur eller hur behöver man sova vare sig man är häst eller människa. Jag är redan helt mosig efter två nätter utan sömn.

Råsa ( russ) verkar inte vilja ha Nitro som kompis. Hon som brukar vara så extremt snäll i alla lägen. Men vet att hon hatade en Shetlandsponny jag hade för några år sen och då betedde hon sig lika dant så jag tror inte hon kommer ändra sig nu när det gått 2 dygn....

Tänkte åkt och hämtat Ramona (ardennern) I Lenhovda nu i eftermiddag men jag fick precis meddelande från en som har ett Islandshäst sto som är fölgalen i alla fall och vi har nu bestämt att hon kör hit henne för ett test innan vi letar vidare. Kan han bara få lite trygghet och uppfostran är det guld värt!!!

Måste ju säga att sociala medier är toppen i såna här lägen. Information delas mängder av gånger på kort tid och man känner att folk verkligen engagerar sig, sen är det ju inte alla förslag som är genomförbara men ändå.

Min hemsida hade en otroligt mkt större besöks siffra både i går och i förrgår än vad den brukar ha ...sisådär 5000 fler besök än vanlig/dag !! Många nyfikna antar jag!

Usch har ingen ork att göra nåt idag men måste antagligen!
Blir ingen dressyrkurs i tre dagar denna helg har vi kommit fram till. Det fungerar helt enkelt inte med all service det innebär med folk boende, fixa mat , vara social osv. Jag hoppas ni förstår och att vi kan ta igen det vid senare tillfälle.

Däremot ni som vill rida "vanliga" lektioner kör vi som vanligt. Vi hinner rida en timma och jag kan ändå mata fölis mellan varven!

Håll nu tummarna för att det ska komma en mammis hästis som ska tycka om Nitro i eftermiddag. Jag får väl uppdatera senare...vågar inte hoppas nåt !

//Bubbel - inte blivit tillfrågad om att vara nanny

Inga kommentarer: