tisdag 1 juli 2014

SKITVÄDER .SE

Fy fan vilket jävla skitväder. I dag har det åskat hela eftermiddagen ...runt, runt , runt har det gått för att komma precis över nu i kvällningen....usch
 
Första ridgruppen fick stå och avvakta i stallet och hästarna hoppade högt när det small...men sen slog det ner i skogskanten bortåt grannarna och strömmen gick så vi bestämde oss för att inte rida. Försökte messa grupp två men inga meddelanden gick fram så dom dök ju såklart upp men eftersom ovädret inte ville ge med sig så beslöt vi ställa in. Det är inte ofta det händer men eftersom instruktören är så in i bombens åskrädd kändes det som rätt beslut. Man hade inte hört ett skvatt i ridhuset heller när det dånar regn på taket och ganska mörkt utan ström dessutom.
Jordfelsbrytarna hade slagit av både i stallet och inne i huset.
Nä fy attan vilket oväder.
Säger det igen. Min depression är här....
 
 
 

Ridbanan fullkomligt försvann av allt vatten men den är bra dränerad så attans vad fort det försvann så fort regnet slutade.
 
Annars har förmiddagen gått till sto semineringar med hjälp av Janet ( tack , snälla) och därefter mockning, mockning och åter mockning....
 
Nina och hennes busig bäbis har varit ett tag i ridhuset och han är duktig på att följa förutom när han ska in/ut genom dörrar för då blir det fel och han drar iväg. Ser väl lite dåligt ännu
...men go är han!!!
 
Fick frågan i kväll hur många egna hästar jag har just nu....ohhhhhhhhhh hjälp vad osäker jag blev, kände att jag inte "räknat" in dom på ett tag. Fick dom till 17 ( måste sälja några ) och det var fler än jag trodde. Dessutom är här seminston så japp gården är full och man har att göra!!!
 
I morgon förmiddag är det stokoll igen och sen ska jag döma dressyr i Långasjö hela kvällen med start 16.00. Tyckte det verkade vara fullt , dvs 40 starter. Puh!!!
 
//Bubbel - skulle jobbat, slapp
 
 

Inga kommentarer: