fredag 4 juli 2014

TAR KVÄLLER MED GOTT SAMVETE

 
Uppe med tuppen för stokoll, hovis & mockning...ett sto skulle sys för hon var klar och beställde semin. I sista sekunden kom jag på att vi glömt kolla Fyran men som tur väl var det inte dags för semin ännu. Hon får på sig till måndag....
 
 
Skyndade till Huseby för att hinna se Naddes pass och programridning ( och givetvis hämta hem dom). Dom red LA:3 och det var väl för väl att det inte var tävling för då hade dom blivit uteslutna pga TRE felridningar...suck, suck. Mer tryck i traven behövs men galoppen är bra. Tror dom fick bra hjälp med sig hem från dagens träning....bra, bra. Ryttaren måste bara våga lite mer  - för att vinna :)
Domaren /tränaren tyckte att det var en himla fin häst. Tack, tack säger uppf/ägaren
 
Måste säga att Huseby eventet är en mkt mkt trevlig tillställning med massor av goa människor och många härliga skratt MEN till nästa år vill vi veta härstamningar och utb stp och inga hål fter gamla staket att stå på näsan i....ett dressyrstaket hade gillats också, känns faktiskt lite B utan...
 
Väl hemma igen hann jag bara byta lite hästar i hagarna och fixa lite mat för sen var jag tvungen att åka tillbaka till staden och hämta upp dagens seminlådor.
 
Fick dock sitta och vänta i 45 min idag...suck, hade jag verkligen inte lust med men det blev fredagsmys i bilen med en glass och en dricka....så roligt har jag en vanlig fredag

 
Nu är stona seminerade och simmarna är kontrollerade och som tur är var det snabba och glada i alla tre skicken....samtliga tre ston har fått glada gubbar i journalen och det betyder dräktiga ston enligt mina beräkningar.
Känner att nu kan jag väl få gå och lägga mig med gott samvete efter detta dagsverke!?!?!?!
 
I morgon tar jag minsann en minisovmorgon
 
//Bubbel - tycker matte far omkring väldigt mkt

Inga kommentarer: