fredag 11 juli 2014

TUR DYGNET HAR 24 TIMMAR

Tar en eftermiddags slurk kaffe :)
 
Stokollen i morse tog sin lilla tid...
Råsa var klar och nu får vi hålla tummarna i 17 dygn!
Skickade hem några andra ston som också var klara.
Kom ett nytt sto men faaaaaaaaaaaaaaaaaaaan den var precis ovulerad. Ogillas så här sent på säsongen. Den får sprutas igång nästa vecka.
 
Fyran behövde ett skick Luxus till!
 
Bestämde hastigt att vi kollar Nina idag som har sin fölbrunst och hon var ren och fin så jag bestämde mig för att chansa att betäcka henne på fölbrunsten.....
 
Eftersom hon ändå ger så stora föl ( Nitro e: Top Silvio är både långbent och inte alls ponnyaktig ) så återgår vi i år till att använda storhingst på henne och eftersom jag har gillat mina Cortus ungar tidigare så tillverkar vi en Lill Cotte e: Cortus - Accord II på henne i år. Registreras i Mecklenburg.
Bilden på Lill Cotte har jag lånat från Hästaks hemsida !!!
 
 
Har högtrycks tvättat vidare på mitt stall i dag och städar allteftersom och slänger saker...
Ska ta en box till nu innan jag sätter mig i bilen och åker och hämtar upp några seminlådor på "Slingan" i Växjö - det vanliga fredagskvälls nöjet!!!
 
Mannen kom precis hem från jobb ett och nu ska han ut på jobb två , dvs rulla balar. Misstänker att jag senare får ställa mig och plasta till framåt natta...
...Avslutar sen dagen med semineringarna!!
 
Seemester...nja, vad är det :)
 
Nästa veckoslut kan ni förresten komma och trimma lite extra. Tredagars kurs med fokus på tävling och program. Vi blandar ponny och storhäst och det finns några hästar att hyra . Rider du ponny får du ha med egen. Torsdag - lördag
Tre olika alternativ:
1. All inclusive med två träningar/dag på egen ponny/häst , mat och boende 2650:-
2. Du rider två pass /dag + lunch 2000:- hästen kan bo kvar , medtag mat till den.
3. Du rider ett pass/dag + lunch eller fika 1100:- hästen får gärna bo kvar, medtag mat till den.
 
//Bubbel - börjar sakna ridturerna
 

Inga kommentarer: