torsdag 10 juli 2014

DET LULLAR PÅ....

Så var torsdagen avklarad.

Seminerade några ston i morse.
Tröttsamheten fortsätter med ett skick med usel kvalité . Hoppas verkligen hon står sig i morgon så jag kan beställa igen och hoppas på att dom är piggare när jag hämtar på kvällen och dom sluppit resa över natten med posten!

Gjort sista rycket med Nadde och flyttade några hästar för i morgon överger hos oss för Thailand i fem veckor. Hur kommer man överleva då?????

Lille Pajsaren är halt. Tror han trampat på nåt och har en hovböld på G - dom har fått bo inne idag.

Nitro är numera grimm och ledvan...enda sättet att få honom till och från hagen! Busunge!

Högtrycks tvättat 4 täcken och det var dom sista...nu kan vintern komma när som :)

Hann dessutom påbörja en av fölboxarna...finns ju fler dagar i sommar att jobba vidare.

Höet har nu kommit så långt att det är strängat överallt och klart för balning och plastning....

Falsterbo resandet ser mörkt ut....det sket sig ju igår och gör i morgon också för vi har 5 ston som ska kollas och jag misstänkter att jag får beställa och i så fall måste jag åka och hämta i två olika riktningar i morgon kväll vilket medför att nöjen får stå till sidan.
Jojo själv göra, själv ha men ibland önskar man lite lite att det inte var så bundet jobb och att nån annan hade kunnat seminera osv.

Idag säger vi grattis till Quarton som kom trea i femårs dressyr finalen i Falsterbo. Han är syskon med min gråa märr Diamond Rose. Letar du fin fölunge ska du absolut ta dig en titt på hennes fölunge e: Carlton Hill. Mödernet är suveränt bra!!!

Nähäpp dags att gå och sova. Hade varit gott att vara utvilad nån gång.
Längtar efter semesterdagar....

//Bubbel - stressar verkligen inte



Inga kommentarer: