tisdag 12 augusti 2014

FÖLTRÄNING MED GRIMMA OCH HOVISBESÖK


Hela eftermiddagen har hovis varit här och han fick vara med på en "rumpis" när Fyran fick nya pjuck. Hon fick denna gång nöja sig med skor fram. Även Lycka och Lilla Mamman är skodda. Den sistnämda med kilsulor bak för att se om hennes upphak mellan varven släpper, inte för jag tror hon har så ont av det. Är ju dåligt musklad efter ha gått med fölisar och lullat bara. Men är ju kul att hon kommer igång lite! Även fölisar är fina om sina fötter även om inte alla tyckte det var superkul. Alltså dom är gigantiskt stora nu när dom sätter sig på tvären men minst var värst....
Tränat på grimmor har vi också gjort!!!
 
Inatt hade mammor inte sabbat staket men dom har fått en höbal i hagen för att det verkar inte duga för tangänget att byta till dom hagar JAG vill...nu får dom gå i favvohagen några dagar i alla fall!
 

L trimmade Nawwis och idag såg han ändå finare ut än i går. Roligt, det tar sig!!!
Vad liten han ser ut på bilden....det är han ju inte alls. Konstigt!!!!

Bra bild...haha men Nian jobbade med en ny elev i förmiddags. Kul och inspirerande!!!
Även han har fått nya skor i em och efter det fick han åka transport till Bigheda och beta nån dag eftersom jag inte är hemma i morgon. Sugen på att bli lastada var han dock inte - han som ändå är så lastvan och åker ofta...suck, tönt!!
 
...I morgon ska jag göra nåt skumt med min rygg...typ en sträckbänk hos läkaren.
Kommer jag överleva????????? Jag är nervös!!!!!!
 
Köpte ett par nya byxor i Ullared förra veckan. Testade dom nu i kväll...hahahahhaa dom halkade bara av. Kan jag ha minskat ett kilo eller två på min nya kost???
 
Tjolahopp nu ska jag mosa ner mig i soffan tills det är dags att mata Nitro igen
 
//Bubbel- vill också ha kvällshö
 
 
 
 

Inga kommentarer: