måndag 18 augusti 2014

HAPPY FACE


I morse kom Nadde hem från sin Thailands Resa och hon började med ridning av Tian sen har vi jobbat lite med fölisarna som ska visas.
En del är mer fogliga än andra.
 
Eftersom Fyran ÄNTLIGEN visade sig vara dräktig (med Luxus CML) har jag bestämt att dom två åker inte på visningen på lördag. Jag vill inte ha nån stress så här tidigt i dräktigheten på henne. Amarone är ju fin ändå - det vet vi ju :)
 
Råsa var dessvärre tom men det var ju ingen förvånad över....tror verkligen inte att hon vill ha några föl helt enkelt. Så vill ni hyra henne så hojta till. 4500:- från nu till maj, försäkring står jag för och all utrustning ingår...har några hemma alternativ för henne också så vi får väl se vad som händer !
 
Belthia LH kollades på ca 100 dygn och det såg finfint ut. Hon är dräktig med Elliot ( som är uttagen till unghäst VM)
 
Summerar säsongen här på Semin stationen med 91 % dräktiga ston och det är minsann inte illa!!!
Nästa år hoppas vi att ändå fler stoägare hittar hit såklart!!!

Helgen tillbringades först hos Torestorp Kirsvalla och i går i Bergunda - på båda ställena dömde jag LB:2. Stor skillnad på kvalitét men lika roligt att döma på båda ställena.

Fick extremt ont i min mage i går eftermiddag och sen har det minsann inte varit mkt med mig....huja
 
Jag har några hästar som vill ha fodervärdar på deltid...hojta till om du är intresserad. Dom ska stå kvar här och du rider dom dagarna du vill och betalar del i deras kostnader ( foder, strö, skoningar) Aktuella är Lycka, Fyran, Bosse, Tian
 
Inatt har det dessutom varit fullt i stallen...plötsligt var det 11 hästar o en get inne. Bättre väder tack för än vill jag inte ha så här mkt mockning....
 
Jagar fölmjölk igen. Det är väl själve den att det ska vara så jäkla svårt att få tag på varenda gång och att Granngården ska ha så svårt att få tummarna ur röven och fixa fram . Fick skicka folk till Tingsryd idag . Nitro vill ju ha mat - han är en hungrig kille.
 
Dags för elever
 
//Bubbel - jobbar lite
 
 

Inga kommentarer: