tisdag 26 augusti 2014

TJOCKIS FÖLET

 
Först ut i dag var hovis som skulle kolla upp Nawells hov och sko honom. Det visade sig att han hade ett blåmärke i hoven , alltså en stengalla. Han var i stort sett ren i gången redan igår men nu fick han skor bak och fram där han klev av sig skon häromdagen fick det verkas upp och bort en bit eftersom han hade fläkt sig. Efter skoning var han som ny igen...tur det. Han är uppriden till Stora Heda så får han gå där och strosa några dagar innan han rids ordentligt igen!!!
Det är ju inplanerat en tävlingsdebut på honom i september.
 
Nadde har ridit en skogis på Tian i kväll och det tyckte hon var trevligt!
 
Själv tillbringade jag em i sträckbänken. Idag fick jag i alla fall inte ont i mitt knä när jag låg där och min doktor är en riktig hästgubbe så vi pratade häst och han visade en massa hästkort och sen tipsade jag honom om lite annons sidor eftersom han funderar på att köpa sig en körhäst...
Vi hann dessutom gå igenom både Flyinge och Strömsholm ...hahaha!!!
 
I morgon ska jag hinna till sjukgymnasten en tur....
Fasen , jag har inte tid med det här farandet till staden varje dag. Ska dit på torsdag igen och då ska min svullna fot få göra nån test.
Nä måste bli nån ordning på detta farande. Jag behöver ju vara hemma och göra nytta. Tar ju en förskräcklig tid att åka vareviga dag. Nä nu får det bli ändring.
 
Hann i alla fall med att plåga några elever på fm och det är ju alltid trevligt!!!
 
 
Kattungar....leveransklara i det närmaste. Väldigt gulliga :)
 
Dagens sista projekt blev lite betong gjutning...var så himla sugen på att göra några projekt. Var länge sen jag rensade hjärnan med sånna nöjen!!!!
 
Nitro vägde förresten i dag 92 kg. Han börjar bli en stor kille nu.
Matning dagtid 4½ timme och nu matar vi honom sista gången strax efter midnatt och sen får han klara sig till 06.00 - man får numera sova hela natten. Tack för det !!!
 
Nån som behöver en dressyrsadel . Jag har dessa två som är "över" en Tekna A-line och en County Spring Three. Båda i väldigt bra skick men är för smala för mina hästar. 3500:- styck, prutat och klart. Det går utmärkt att testa dom om du bor i närheten , vill du ha dom skickade får du själv stå för frakten. Båda är svarta och 17 tum. MW.

 
//Bubbel - behöver ny sadel

Inga kommentarer: