lördag 13 september 2014

RÖSTA MEN PÅ VAD????

Idag har dessa två tussibollarna gjort ett träningspass på ridbanan med L & N. Det ser bra ut även om Nawell va seg...han är lite unghästojämn i orken. Tian hittar fin form efter en stund men springer ifrån ryttaren lite i början. Jäklar vad hon börjar bli rund förresten.

Nawell och Tian har lastats också. Bra att träna ibland, dom behöver ju inte åka så mkt mina hästar för vi har ju det mesta hemma med ridhus och ridbana och just Nawell ska ju åka på sin första tävling snart så lika bra att testa!!! Gick finfint!

Tog en gigantisk sovmorgon. Hopplöst när man först stiger upp och sen lägger sig en liten stund igen, bara för man kan....den blev lite längre än tänkt - men sköööööööööööööönt. Snart är ju alla hästar inne på natten och då kan man ju inte göra så mer så idag får vi borste från att jag anser mig vara för slapp och ger mig själv dåligt samvete....

Gjutit en massa idag, känns som sista chansen innan det är höst. Hade fått låna lite former som jag ville testa och sen gjorde jag en vägglykta av gamla gräddkannor...ska ha värmeljus i . Hoppas det torkar!!!!!

Ikväll var planen lite dans men jag bangade. Åhhhhh vad tröttsam jag är. Har ju varit danssugen hela veckan. Det måste vara nåt fel på mig som inte tycker det är roligt längre....hjääääääääääääälp.

I morgon är det tävling i Braås med Nian. Håll tummarna - det behvös.
Lagtävling div II och det lär ju ta mest hela dagen då han startar 11.30 och 15.30 - ungefär.

Åsså ska man rösta i morgon!!!!
På vad vet jag fortfarande inte.....
Försöker verkligen hitta vad som är bäst för mig som är egen företagare och bor mitt ute på landet, driver jord och skogsbruk och jobbar med hästar, ridskola, turism osv men jag tycker inte nåt parti verkar speciellt intresserad av hur det går för mig!!!
Dom får säga vad dom vill men jag tror inte att min väg hit ut kommer bli bra, att mitt internet uppkoppling blir bättre eller att jag kommer få lättare att anställa eller får mer pengar i plånboken....

Nähäpp nu ska jag gå och spana lite i kylskåpet...är sugen på nåt, suck värdelöst!!!

//Bubbel - röstar på Bubbels parti

Inga kommentarer: