torsdag 18 september 2014

TANT ÄR YR I MÖSSAN

Sopis tycker verkligen att det är jättejobbigt att jobba långa kvällar i ridhuset :) tur han har en stol att vila sig på !!!

Bubbel däremot tycker det är roligt att jobba men han fattar inte galopp om man inte trycker på rätt knapp. Knasiga gamla hästkrake :) Idag fick hans ryttare nästan markkänning dessutom för den väldigt stabila gamla hästen blev rädd när husse på farmen gjorde ett grusrassel utanför ridhuset...hopp o hej och ryttaren hängde runt halsen
 
Varit hos sjukgymnasten en tur  eftermiddag. Bara jag klev in hos henne såg hon på mig att jag var yr och svårt att fästa blicken. Jag mådde inte bra efter rycket Boriz gjorde igår och inatt var jag helt yr i mössan när jag låg i sängen. Visste inte vilket som var upp eller ner och fick nästan panik. Stel o dan i nacken och som en tryck över huvet....
Nu har ju jag världens bästa sjukgymnast så hon stack i nålar i mina spända nackmuskler och vred till och tjohej plötsligt kunde jag se klart igen....alltså det är helt skumt vad några nålar kan göra när dom gräver sig ner i muskeln. Idag fick även min rygg sig en ordentlig "knådning" det har jag aldrig fått förut men jösses vad det var ONDSKÖNT....
Nu i kväll känner jag mig rätt mörbultad men på ett bra sätt !!!
 
Dom nyblivna valackerna mår fint och har gått i hagen, fick komma in en runda i kväll och käka lite kraftfoder och bara umgås!
 
Nitros bula på halsen är lite bättre idag men han gillar icke att man petar på den. Stackars lilla sötbäbis!

 
Gått o gnällt att jag behöver nya ridbyxor....suck.
Ikväll har jag städat och dammsugit & rensade lite i en garderob och titta där.....hittade ett par helt nya grå ouppackade ridbyxor - grattis till mig :)
 
//Bubbel - bushest
 
 
 

Inga kommentarer: