torsdag 25 september 2014

WESTERN HÄSTEN

I dag har det varit släng och städdag i detta huset...jag älskar att slänga saker, det gör mig på så gott humör. Ska dammsuga övervåningen också och ska slänga ut en säng till sen är jag nöjd där!!!

Lille Bennie var plötsligt ajjig i kastreringen och såg honom ligga lite väl länge i eftermiddag ute i hagen. Han hade lite svårt att resa sig stackarn. Nu är han satt på medicin och hans matte har med fara för eget liv rensat upp såret. Konstigt att han med dom små ynkliga stenarna ska bli så svullen när Boriz ett år äldre inte haft ett dugg besvär.
 Han har dock ingen feber och äter med god aptit.
 Inatt får han dock bo inne och Boriz har fått flytta ihop med ny (gammal) kompis dvs Nawell!!
Herrejisses vad dom sprang och busade och givetvis hängde både Hexagon och Nian med på racet!

Sopis är bara för äcklig...idag har han verkligen gjort själ för namnet!!!
Han åt upp gegget vi tvättade bort från Bennie....Alltså jag nästan kräktes. Äckelhund och ikväll får han inga pussar!!

Ridit ett pass och idag har Bubbel blivit riden på en hand. Min vänstra arm hänger inte med alls
Det kändes lite busigt men bästa hästen var med på noterna, vi gjorde både bakdels vändningar (spin) och galopperade. Nadde tyckte nog att vi var pinsamma....!

Tvättar alla schabrak och tänker att herregud hur många har vi egentligen???
Dessutom är ju hur många som helst bruna i olika varianter, tråkigt!!1

I övrigt har dagen varit som vilken dag som helst!!!
Härligt väder på em

//Bubbel - westernhästen

Inga kommentarer: