onsdag 8 oktober 2014

PSYKBRYT

Skitdag! Boriz svullen i skapet och försök fånga honom i hagen för att rensa upp det och varför i hela världen blir han plötsligt dålig nu???? Det är tre veckor sen han kastrerades och han har inte varit svullen innan. Förra veckan löshoppade han ju till och med...nu kan han knappt röra sig. Eller jo han kan röra sig så mkt att man inte kan ta honom. Efter mkt trix och fix lyckades vi infånga kräket, bremsa honom och öppna upp i såret - ÄCKLIGT. Hoppas det blir bättre nu när varet kan rinna ut. Bestämde att dom får gå kvar i hagen och försöka tvätta i morgon igen. Tyckte nog nu i kväll att det verkade lite mindre svullet och han kunde faktiskt galoppera ifrån oss då...är nog ett bra tecken!!!
Hatade dock dom en stund när jag höll på att försöka ta hem dom OCH MISSLYCKADES.
 Två dryga småkillar!
 
Tänkte att jag skulle rida lite på gulhäst men idag var det verkligen inte min riddag och jag fick fullständigt bryt och tårarna bara rann. Varför i hela friden ska jag behöva ha denna skitkropp. Min plan var att försöka rida igenom LA:1 men det går ju bara inte när bäckenet känns som om det delar sig, mitten av ryggen är helt stel och nacken gör mig yr. Händerna funkar bara inte. Kan ju inte sitta där och skumpa runt och inte ha en aning om vad jag gör. Stackars häst!
Det gör mig så otroligt besviken. Jag trodde verkligen att jag var lite bättre nu men det är jag ju inte alls....eller jo det är jag väl kanske om man jämför att jag för två månader sen inte kunde rida alls
MEN JAG VILL JU SÅ MYCKET MER...inte bara åka runt. Jag vill träna och jag vill tävla.
Jag är så oerhört besviken och när jag kom in i stallet rann tårarna...


Selfisen tog vi före ridpasset!

Lycka och Fyran behövde nya grimmor eftersom deras knäppen har gått sönder och då gör man så här....Bubbel får en ny grimma och Fyran fick överta hans gamla.
På detta ställe är man olika högt på mattes favvolista !!!
 
Imorgon är planen att plocka hem Tian och Bosse - sommaren är slut även för dom och flocken måste samlas ihop här hemma innan nästa veckas älgjakt drar igång!
 
Nu lite Bonde och kvällsmat
 
//Bubbel - med skumpande matte

Inga kommentarer: