torsdag 30 oktober 2014

STÄDA - KOLIK - MÅLA - SJUNGA

Dagens projekt då dagen inte alls blev som det var tänkt. Vi skulle haft möte i Norra Värends Ridled men Fyran låg plötsligt platt i hagen med kolik så det fick jag avboka i sista sekunden. Jag som gjort god lunch och allt till mina kollegor
 
....alltså det är bara några veckor sen hon hade kolik sist och nu är jag mkt orolig. Det verkar faktiskt inte vara nåt stop i magen för hon bajjade nästan omgående när jag gick med henne i ridhuset MEN hon piggar ändå inte på sig....bajjade igen i boxen men ville mest ligga. Tog ut och gick med henne utan fölis ( han stod så fint själv i boxen) och hon bajjade igen...varit mkt orolig i eftermiddag även om hon verkade lite gladare sen. Tycker det är jätte konstigt att hon blir så här.
Jag misstänker att det kommer vara tomt vid 90-dygns koll på henne när hon beter sig så här!!!
Hon är dessutom superhalt just nu , undrar om det spelar in på hennes humör....suck på mammahästar.
 
När Fyran ändå masade runt i ridhuset passade jag på att sopa sargen - har bara en liten bit kvar nu Blir fint och fräscht!

 
Suttit i stallet och druckit kaffe, läst Ridsport och passat sjuk häst
Intressant läsning om dräktighet på olika hingstar - den informationen skulle jag dessutom vilja ha fortlöpande under semin säsongen så man har möjlighet att byta hingst när dom är tveksamma dom små simmarna...

Tillbringat några timmar på stegen och målat stallväggar. Huuuuu otäckt för mig som har svindel.
Diggade SANNEX på ifånen och det piggar ju upp arbetet!!!
Shit vad jag sjunger bra förresten!!!!!
Ena långsidan klar och lite på kortsidan. Ohhh vad jag är duktig och effektiv.
 
Nu är jag trött och tänker minsann inte göra ett skit mer i kväll ( hoppas jag)
Inga mer sjuka hästar!
 
Har en intressent på ytterligare en unghäst förresten....undrar om korken har gått ur nu vad det gäller försäljningar????
 
//Bubbel - väldigt busig att leda till och från hagen

Inga kommentarer: