fredag 31 oktober 2014

FREDAG IGEN

Fredagsmyst i bassängen. Var knappt så jag orkade åka dit efter en jobbig jobbedag men glad att jag gjorde det för det var gött! Solade faktiskt min bleka kropp också....nu är jag nöjd

I morgon ska jag till Tingsryd och döma en MSVC:2 hoppas på att sitta med en MSV och lyssna också efteråt....

Idag hade jag några privatelever på fm sen har jag suttit med lite tråkigt pappersjobb, tog en fika med en danskillekompis....trevligt för det var länge sen vi sågs.

Mockat och målat stallväggar.

Mina armar och ben är helsega efter att stå på stege och måla....jag är ju livrädd hela tiden att jag ska ramla ner så jag spänner mig så dant. Nu har jag målat ungefär hälften av väggarna inne i stallet - kommer bli fint ( tills hästarna börjar bajsa och bita på det)

Haft ögongen på fyran idag och tycker hon håller sig mkt för sig själv, tog en promenix med henne bara för att hon skulle få komma ifrån lite och om det var nåt magont!
Varit lite orolig för Bosse också som låg ner både i går kväll och på em idag....
Alltså just nu är jag helnojjig på eventuella koliksymtom. Vet ju att hästarna bara vilar ibland men som sagt just nu har jag ett oroligt sinne för kolik....

Fyran har fått börja äta kokta linfrön för det fick jag veta igår att hon ätit i sitt tidigare liv....innan hon blev mammahäst.  Hoppas det försvinner.

Nawell har blivit klippt i eftermiddag av sin medryttare.....
Hon sa att honom får jag aldrig sälja.
Klippa var inte heller något som skrämde honom. Han är verkligen ascool. Ridningen gick också bra. Gillar den hästen. Sagt det förut säger det igen...han kommer bli min tanthäst!!!!!

Nähäpp mot sängen.
Snart dags att stiga upp igen

//Bubbel - bushäst

Inga kommentarer: