lördag 1 november 2014

INPSIRERANDE DAG I DOMARBÅSET

Suttit i domarbåset i Tingsryd idag. Dömde en MSVC:2 och det var roligt! Finns alltid nån häst som är lite extra svår att bedöma men så är det! Tät ekipagen var mkt fina och roligt att få se några nya man inte sett förut! Tror dock att några borde läsa TR HUR man rider vissa rörelser - det är verkligen inte många som ex får till skolor och bakdelsvändingar på ett korrekt vis och det drar såklart ner slutpoäng även om det finns mkt annat som rids bra....den där helheten ni vet!!

Satt sen med domaren i MSVB:2 som en del i min utbildning till MSVB domare.
Intressant och lärorikt . Fick snabba mig att i min hjärna hinna sätta "mitt" betyg innan jag hörde vad domaren sa och väldigt ofta stämmer det ( tur det)....där jag tyckte annorlunda hade vi gott om tid mellan ekipagen att diskutera hennes tänk.
Bra att få höra lite andra ord att använda i protokollen som omväxling, haha!!!

Intressant och inspirerande dag helt klar!

På väg hem fick jag veta att Fyran har varit precis som vanligt idag men när dom skulle gå in så la hon en blajja på stallgången och direkt när hon kom in i boxen var det kolikdags igen.
Va f*n är detta????
När jag kom hem så tog jag ner henne till ridhuset och då verkade hon som vanligt igen. Longerade en liten stund....bajjade igen och väl uppe i stallet var hon hungrig och lika sur som vanligt i boxen. På henne är surhet ett friskhetstecken :)
Men undrar vad detta beror på ??? Nåt i maten, mask....äh jag fattar inte
Skumt är det !

I kväll blir det soffa!
I morgon vill jag rida och så ska jag måla vidare på mina väggar :)

//Bubbel - sugen på ett träningspass

Inga kommentarer: