måndag 17 november 2014

TRASIGT OCH DYRT

Vissa dagar önskar man att man bodde nån annanstans och inte hade några djur...
Igår var det strömlöst och totalmörker!
När strömmen sen kom visade det sig att det läckte gigantiskt från varmvattenberedaren och japp nu måste det köpas en ny och installeras. Idag har vi då som sagt bara KALLT vatten både inomhus och när man är ute och jobbar - då via regn.
Geggan står mig upp till öronen och det mesta känns oerhört trist.
Inte helt lätt att hålla humöret på topp kan jag meddela.
Det förbaskade råa och otäcka vädret gör dessutom ryggen och händerna mindre brukbara än vanligt.
Nä inte på topp och försöker nu muntra upp mig med en kopp kaffe medans jag försöker få eld i spisen!!!

En elev är avklarad ( det jobbet är ju i alla fall roligt) och tre lektioner kvar i em/kväll
Innan dess ska jag klaffsa ut och hämta in hästarna som ska skos och har en hel del mockning kvar att göra....åhhhhh vad roligt!!!

//Bubbel - med gnälligaste matten


Nån som är i behov av ett ridtäcke ? Helt nytt passar storhäst. Marin med vinröd/vit kant och reflexband på sidan. Fleecefoder.

Inga kommentarer: