måndag 29 december 2014

KOM PÅ NYÅRSPARTY ...OM VI INTE FRUSIT IHJÄL INNAN

 
Ja det är otroligt vackert ute men nääääääääääää jag verkligen avskyr klimatet.
 
 Idag har jag inte gjort annat än bankat is och försökt tina upp 12 frusna hinkar i stallet ( vatten kopparna har jag gett upp och mitt cirkulerande vattensystem ligger fortfarande nerpackat) burit vatten till 6 st baljor i hagarna och hoppat /bankat is i dom. Kokat X-antal liter varmt vatten. I stort sett förfrusit både fingrar och tår.
Dessutom roade mammagänget sig med att göra ett litet hagbyte på förmiddagen för att riktigt roa sin matte!!!!
 
-15,4 i morse och nu är vi uppe i den härliga värmen av - 8,8 ....bor jag i ett lokalt Sibirien eller????
 
Nä emigrera till ett varmt land vore gott eller varför inte den där ettan nere i Braås för det här ogillar jag verkligen!!
 




 
Idag får stallet nya ytterdörrar i gamla avdelningen. Jättefina . Fönsterna i boxarna kommer nog också på plats och det sista runt dörrarna i nya är också på gång!
 
Sen ska vi lägga ut boxpusslet och se om vi får ihop den biten också!!!
Hjälp mottages gärna om nån känner sig hugad....
 
Inte många som ville rida i förmiddags och i kväll inte....fattar inte det...höhö.
Men vi har bokat om till fredag och det finns plats om fler vill rida för vädret ska ju slå om. Finns plats både 16.00 och 17.00
Dessutom kan man rida 12.00 på nyårsafton om man vill det
 
Är det nån som vill komma hit på Nyårsafton och umgås med oss är ni välkomna men hör av er i dag i så fall. Vi är ett gäng som ska träffas och det finns plats för nån till vid bordet :)
Hojta till !!!
 
//Bubbel - lär väl få fira nyår i stallet

Inga kommentarer: