söndag 28 december 2014

LAGER PÅ LAGER

Idag gick det åt lager på lager kläder och när jag hade träningar åkte förra årets julklapp fram , dvs värmedynan fram för första användandet denna vinter! Jäklar vad kallt det var....
Hur eller hur är jag mkt glad att jag har ridhus!!!

Fruset överallt i stallet men nu har jag värmt upp i hinkarna med att koka vatten. I gamla fungerar i alla fall kranen - alltid nåt!

Träffat en ny bekantskap idag. Gammal elev men med nya hästen, en mkt trevlig individ. Spännande med dom på tävlingsbanorna framåt våren :)

Trimmat Nadde och tillridnings Ragge -dom fick trava mellan koner för att han ska "följa" och lyssna och vi har sadlat Chili - longerat med stigbyglarna hangande och nu börjar poletten ramla ner , inte alls lika spänd så i dag fick Nadde hänga på honom och det gick jätte bra.
Boriz har också jobbats lite med!

Vetto var här och vaccinerade fölen och det hade gått  bra , jag var inte med när jag var i ridhuset!

I morgon finns möjlighet att rida vid 13 om någon är sugen ....
Finns plats i gruppen 18.30 också !
Skumpa ner lite julmat är väl aldrig fel...haha!

Nu ska jag strax ta in hästisarna och sen ska jag och stuffa runt lite i Norrhult då där erbjuds lite motions dans några timmar. Bra initiativ :)

//Bubbel - extremt frusen

Inga kommentarer: