torsdag 1 januari 2015

FÖRSVUNNEN NIA

Nytt år och nya mål!
Vi överlevde firandet men kom inte i säng förrän tre-tiden. Trevligt och vääääldigt god mat!
Dessutom var jag iklädd klänning, dvs kryss i taket!
Nyårslöfte: Enbart ha roligt åsså får det inte fuskas med födan ( som jag nu gjort vid jul)
 
Hästar, hundar, katter och get var inte ett dugg oroliga av smällandet. Dom i lösdriften stod helt lugna i natt. Däremot vaknade jag i morse av att Hexagon bankade satan på boxdörren och när jag traskade nerför trappen såg jag att bästisen Nian var på rymmen - han hade helt enkelt släppt ut sig själv genom att pilla upp boxlåset på uteboxen. Ej uppskattat av Hexagon...men Nian hade trevligt i trädgården!!!
 



Klänning på på mig, slips på mannen....mkt mkt ovanligt!
Idag är det dock som vanligt igen...arbetskläderna på!
Boxmått utmätta och nu är det på gång i stallet....
 
Undrar om man kan väcka dom övernattande ??? Klockan är ju över 11.00
 
//Bubbel - numera en gammal pålle

Inga kommentarer: